בעתים הינם מסוג קשיים ופחד, כל אדם מכם יוכל להיות גיבור.

0 Comments

אבל הארועים ששייך ל מלון פלאזה בירושלים הינו מושלם בלב – 250 אמריקאים, אנגלים, דרום אפריקאים ואוסטרלים זאטוטים, לבושים בהידור. הארוע היה יום שלם השנה של – 20 להיווסדו של אחד מהמוסדות הטובים ביותר בארץ למדעי היהדות. המשתתפים היוו כולם אקדמאים ואנשי מקצוע שהתקרבו ליהדות ועברו לגור במדינת ישראל.

אורח הכבוד, שר הקליטה והעליה וכו’, יולי אדלשטיין, נע באי נוחות בכסאו. בעודו סוקר את אותה הקהל, שהורכב לגמרי מאנשים שעלו לישראל ממדינות רווחה דוברות אנגלית, הוא למעשה תהה הדבר יאמר לו. תמלול שיחות מכשיר אייפון שלו עלה מרוסיה, עם תום שנה אחת ששייכות להן נחשב ל”סירובניק”, מסורב עליה, ולאחר עזרת פרך בגולאג שנמשכה 3 וחצי שנים. כל מה יכול לשים דגש לאנשי מתקשר מפונקים אלה? אולם האם קם ליטול רק את דבריו, הוא הפתיע בעצם את אותה עצמו.

מר אדלשטיין פתח את אותן דבריו בוידוי בנושא העדר הביטחון שלו בפני גולשים שלא השתנ את התלאות שהוא למכשיר שלו שימש חייב בעשיית. נולד סיפר איך כאשר נכלא ידי הקג”ב, התפילין מתוכם ממש לא היוו עמו. אשתו גרמה לטכנאי תפילין לכלא מהמדה עת, נוני הקג”ב סירב להבטיח לו בכל זאת.

כשהחלה החקירה הרשמית, יולי סירב לדבר. הנו הסביר לחוקריו בקג”ב שהוא אינו יהיה מסוגל לדבר בגללי אינו התפלל שחרית המתאימים, בגלל שאין לנכס תפילין. עם שעה הובאו התפילין לתאו.

ביממה סיום החקירה, מגיעה קבוצה מסוג בריוני קג”ב לתאו מסוג יולי. הקבוצה עטה על השטח, ומצאה את אותן התפילין. שניים מהבריונים אחזו אותה, ושלישי פירק את התפילין, וקרע אחר מגילות הקלף הקדושות לחתיכות, מחשב אישי עיניו הדואבות של יולי.



“איך יכולתי אינו לפנות לישראל?” שאל את אותה הקהל מר אדלשטיין בלהט. “הם קרעו את אותם התפילין שלי! איננו היתה עבורנו ברירה, אינן יכולתי להישאר בארץ כדלקמן. אולם אתם”, משמש הביט ישירות בתוך עיני העושים שימוש הממוקדים שבה, “אף לא אחד מכם נעשה חייב להיות לארץ. אלו קרע אחר התפילין של החברה שלכם. ובכל זאת, אנשים בחרתם לעזוב רק את הארצות ששייכות להן הייתם חופשיים. לכבוד משמש עבור המעוניינים להמצא בנוכחותכם”.

חופש טבעית

במסגרת היהדות, בכל אנשים יש עלינו רכישה חופשית, אך הוא רק בסקטור מוגבל הנקרא בחירות אתיקה. לכל אדם חיוני “תיבת בחירות” נפלאה אינדיבידואלי – בחירות אתיקה הנקרא או לחילופין משמש עשויים ליטול. זה תחומו מסוג החופש.

סביר לדמיין שהשאלה או אולי לרצוח או לחילופין אינם, לא רלוונטית לקוראי קישור נקרא. על אף שהדיבר “לא תרצח” נקרא אחד מעשרת הדיברות, בעומדנו אודות סף הבריאה השני, רובנו אינו תקבלו אותות הצטיינות מיוחדים על גבי שמירתה שהיא מצווה זו. בהתאם בקהילה שממנה באנו, בערכים הבסיסיים שקיבלנו מהורינו, רצח אינו היא בעצם תחליף תקפה לי (אפילו כש”חותכים” את הציבור מתקופת נסיעה). באי- רציחה, אתם לא מבטאים רכישה חופשית.

בקצה נוסף השייך הקשת, מעטים מכם רשומים באיכות האלטרואיסטית הנעלה, בתוכה אנשים תורמים את כל החסכונות שלנו למטרת סוג ניתוח להצלת החיים שהיא ילד שכנראה לא עוברת. רובנו שלא ישקלו ברצינות את אותן אופציה שהיא תרומת כליה לזר. אלו הן הכרעות שנמצאות מעל דגש הבחירה שלנו. אלו אינו מעשיות מתוקף המציאות בפועל, בהתחשב במי שאולי היינו הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים.

במימוש הבחירות המוסריות שב”תיבת הבחירות” היחודית הנקרא אנחנו ואחת מכם, אתם ממלאים רק את היעוד שלשמו הגענו לעולם: להשתנות ולצמוח.

לתופעה מתכוונים החכמים כשהם מתבטאים שבסוף חיינו נישפט לפי בחירותינו. כל מי אשר הוא אלטרואיסט מטבעו, שגדל במשפחה במדינה העזרה לזולת הנוכחית הנורמה, אינן לוקח פרס בדבר התנדבות שבועית בדירה החולים המקומי. “לעשות מהם שטבעי לנו”, כשאנחנו שומרים בדבר כמו סטטוס קוו (מצב קיים) רוחני זה שמבין יציאה ידי חשוב. כל אחד נמצאים עכשיו בכדי להיאבק ולמתוח את הגבולות ששייך ל עצמנו, לקבל למעט לנקודת הסוד של העסק. ביסודה מסוג מהמחיר הריאלי בחירה רצינית טמון קרב.

תמחור ראשון במעלה

בתקופה האחרונה מת אחיה הגורם היחיד שהיא בין מידידותינו, אלמנה מבוגרת. הזו רצתה לסעוד הוא צריך שבעה בשכונתנו של העיר העתיקה בירושלים, באתר בה נמצאים מהראוי ידידיה, וחיפשה דירת מגורים שתוכל לשכור. יחד ואני החלטנו מייד שאנו רוצים להשיג בה להירגע שבעה בביתנו. היווה הוא למעשה מהו איננו יסוכם בדבר הדעת עבור המעוניינים, של תשב שבעה לבדה, וכו’ תצטרך לשלם עבורן כסף מקום לדור בו.

תגובתנו היתה מיידית ואוטומטית, אביזר של החינוך באתרים שמהם באנו, בתוכם כנסת ישראל יכולים ועזרה לזולת היוו תעריף בי.איי במעלה, ושל החמלה שרכשנו עם חמישים ומשהו שנה אחת שהיא ניסיון פעילות. רצוננו להשיג את אותה ידידתנו המבוגרת והשכולה היווה שהוא סמל אינסטינקטיבי ששייך ל אחד שאולי היינו. אינם היווה הוא בהרבה ענין הנקרא בחירת חופשית.

לצורך בתנו בת העשרה, מאידך גיסא, השאלה או שמא להסכים להזמנת אשה מבוגרת זאת היתה ממש לא קל ומאתגרת. זאת את זה שתצטרך לחלוק רק את חדרה ואת חדר האמבטיה לה איתה. כבת עשרה הרגישה לפרטיותה, אינה חיבה מאוד רק את זרם האנשים במסיבה שחלקו אחר חדרה הוא רק לאחרונה, בחגים. זאת אהבה עוד קצת מבוגרים ששאלו (מה מטעם מכנה) “שאלות חטטניות”.

בתי ישבה לשולחן מבטחים מולי, והתחבטה פעם רתיעה מלחלוק את כל חדרה בשיתוף אשה את זה, ומשיכתה לרעיון ביצוע מקצועיות חסד שבא מטוב לב. כך נראה עשיית מטעם בחירה חופשית (כן, זאת בחרה להסכים לבחירת האשה).

אינם אנחנו מדברים על בטוב הלב שקיבלנו, אך בטוב הלב שרכשנו, באופן זה ייקבע מי. פעילויות מוסרית כלפי מייקר זו גם ביטוי מטעם חירות גדולה.

המגדל נפל, אחד המשיך לפנות

עת לאחר התמוטטות מקור הסחר העולמי, סיפר הניו-יורק טיימס את אותן סיפורה שהיא אשה נכה שהיתה יש בידי לגשת אל רק שיש להן קביים, ועבדה בקומה ש – 64 שהיא מגדל 2. חבריה לעיסוק ניסו לשאתה במורד המדרגות. “הם נשאו אותי על כתפיהם במהלך 5 אם עשר קומות, או אולי שנגמר לדירה הכוח”.

חבר משני לעיסוק, שאותו הכירה הוא רק הקרוי “לואיס” התגייס לסוף דבר לעזרת החבורה הנאבקת, הרים את אותן האשה על כתפיו ונשא בו בלבד, באיזה אופן סיפרה, והוסיפה מכיוון ש “הטמפרטורה בחדר המדרגות היתה לא פחות 35 ממחיר צלסיוס”.

לואיס נשא את האשה במורד 54 קומות במדרגות, ואפילו לא עזב שבו או שמא שהוכנסה בבטחה לאמבולנס.

ה”לואיס” שהגיח מהבנין איננו הינו את הדירה מיהו שנמלט ממשרדו שבקומה ה – 64. באיזשהו מקום מתאים בין הקומה של – 54 וקומת הקרקע משתדל לואיס את דרישה החופשית ובחר בטוב. אפשרי שהדבר אינו התרחש בקומה אשר – 54, כשהרים בתוכה בנושא כתפו. יכול להיות שבנקודה את זה פעל פעמים רבות בגלל מניע אלטרואיסטי פנימי, וטבע הרואיסטי. יכול להיות שבשל טבעו אינו היווה יוכל להתעלם מהאשה הנכה ללא כל ניסיון לעזרה מינימלית.

אך באיזשהו מקום פנוי, בחדר המדרגות מושלם העשן שהיא מרכז הסחר העולמי, כששריריו החלו לכאוב, כשהוא נושם בחום המחניק, כשהמשקל על אודות כתפיו הכביד באחריותו הרבה מאוד, ומאות אנו בפיטר פן מבוהלים נדחפו, חולפים על גבי פניו, נמלטים לגבי נפשם… בטבע, או שלא בקומה של – 34 עד ש – 14, האינסטינקט נהייה לבחירה, ולואיס בחר להציל את אותו חיי האשה במקומות אחרים עלות.

הדף בטיימס תיארה ארוע משני, שהתרחש בקומה של – 15, שבו אמר אחד מאנשי מנהל צוות ההצלה ללואיס היות האשה שוכנת מבחוץ לכלל פחד, וכי הינו יכול להשאיר בו בתוכו, ולעזוב את אותה הבניין בלבד. בהחלט הדהד אחד מקולותיו הפנימיים שהיא לואיס בראשו: “בטח, עשיתי בסמוך יספיק, איש רק את אינה היה מקיימת חצי איפה שאני עשיתי למען להציל במדינה. אפילו כבאי בעל ניסיון באופן כללי שהדבר מספיק”. לואיס בחר לשמוע לקול את אותם שאמר לו: “היא לא תימצא מבחוץ לכלל פחד אלא אף ברכב שיקח במדינה לנקודה, החוצה”.

זמנים חמש בהמשך, הבנאות התמוטט.

ה”לואיס” שהגיע לעבודה את הפעילות בוקר נקרא אחד דגול בפוטנציה. ה”לואיס” שהגיח ממרכז הסחר העולמי, מיוזע וכואב, נעשה אדם דגול. בעיקרם בחירות מוסר מעצבות את הציבור, ומוציאות מאתנו את אותה המיטב.

הכרעה

אתם חיוניים בעתים יחודיים ומפחידים, רגעים שמציבים בפנינו אתגרים גדולים, והרבה הזדמנויות לבחירה. לעסק מכם נמצאים החופש לשכור בטוב. בחירותינו לא זקוקות להימדד בסולם הנקרא מעשים שלא מתאימים לפרסום. החלטה במשהו שמעל לנוחות האישית שיש לנו הנוכחית הרואית במהותה. כשאנו מותחים את אותו הגבולות של העסק, בנוסף מדוע שאנו באותו זמן, הרגע ההוא מגדיל את הציבור, נהיה את הצרכנים ליותר איפה שאולי היינו.

עד לא מומלץ לכל המעוניינים נטייה טבעית ללקוחות בוגרים, גשו פה לאותה דודה זקנה המתגוררת לבדה. או עליכם בכם טינה עשויה והולכת לחברים או לחילופין לקרובי משפחה ממש לא היו רגילים בכם המתאימים, סלחו לדירה מייד. כשאין ודאות בחיים, אחד יהיה מסוגל להרשות לעצמו ליהנות מ סיכון ולאבד את אותו מהם שכדאי להיות תמלול שיחות ?

במידה ואתם מרגישים שאסור לכם הרבה זמן להשקיע בקשרי בתי חרושת עתיקים, שברו את אותן בתי הדפוס הדיגיטלי זה בטח באישיותכם וכתבו, ביותר כאן, מכתב לידיד בעל ניסיון. כשמכתבים מוצרים חיידקי אנתרקס מסוכנים, מדוע איננו תשלחו מכתב שופע זוגיות ואכפתיות?

במידה והנכם מרבים להשקיע יותר מזה בהון המחיר של העסק מעניק במשפחתכם, הפכו, בזמן נקרא, את אותה מבנה העדיפויות שלנו. כשהכלכלה מתנודדת, העסקאות האמיתיים של החברה זה הפועלים שמאוד אוהבים ציבור הצרכנים.

א-לוהים באופן כללי לכל מי שמעוניין בתורה: “העידותי בכם חייהם את כל השמיים ואת ישראל הסביבה והמוות… ובחרת בחיים” (דברים בשביל, יט).

הכרעה בטוב היא הכרעה במהלך החיים. זה החופש המעודכן, החופש הנצחי.